Felicitats! Has escrit el teu primer llibre!

felicitats llibre

felicitats llibreFelicitats! Has escrit el teu primer llibre! I ara… te l’han de llegir. Perquè d’això depèn que la feinada que has tingut prengui alguna mena de sentit. Ho comentes amb amics que escriuen, amb gent assenyada de qui aprecies l’opinió, valores, sopeses i consideres les teves opcions:

  • Enviar el teu manuscrit a una editorial de la teva confiança
  • Demanar l’opinió a algun agent literari que et resulti accessible.
  • Arribar a alguna mena d’acord amb una editorial que coedita els seus llibres.
  • Posar-te en mans d’alguna plataforma d’autoedició que posarà el teu llibre a la venda amb altres milers de títols en la seva plataforma de venda de llibres de referència.

Tu saps que no ets el Príncep de les lletres, ni aspires, potser a fer del teu llibre un best-seller o un long-seller que et salvi la vida i el futur d’una manera acomodada.

Tens una altra solució, que té una aventatge innegable: no depens de ningú. Perquè no autoedites el teu llibre?

Et donaré tres consells per tenir èxit en aquesta manera de publicar:

  • Minimitza els riscos. Comença a vendre o a pensar com vendràs el teu llibre mentre l’estàs escrivint. Imagina’t el teu públic des de l’inici. Fes una llista amb les persones que te’l poden comprar. Rumia com el vendràs abans de res. I avalua a fons la sinceritat de les persones que et diguin que ets un geni i que en vendràs milers d’exemplars.
  • La forma importa. Cuida els aspectes de presència i imatge del llibre. L’ortografia, el disseny, la tria del paper, el format, són coses prou importants com per tenir-les ben en compte abans d’imprimir i convertir el teu exemplar únic en unes desenes o centenes de missatges a la recerca de receptor.
  • Controla les tirades. Torna al punt primer i aprofita les possibilitats de la impressió digital per imprimir només aquells exemplars que creus que pots vendre. Fer tiratges massa llargs, a més de malmetre el planeta, també converteixen alguna habitació de casa teva en una mena de magatzem ple de llibres idèntics.

En definitiva, tu ets el teu empresari. I treballes amb la mateixa metodologia que l’editor de tota la vida. Aquell exemplar que no té la supervivència assegurada que triava amb amor els títols del seu catàleg, els tractava amb amor mentre els treballava i el venia, també, amb amor. I, és clar, tractava amb amor els autors que publicava.

En el teu cas, el teu amor és una forma productiva d’amor propi.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *